Monday, March 14, 2022

Tetaplah menabung walaupun susah ...


Tetaplah senyum walaupun di hati resah...
Tetaplah menabung walau ... menabung itu susah 
Tetaplah konsisten menabung, walau ianya payah..

Kerana ... Jika tiada tabungan .. lagilah resah .. lagilah susah ... lagilah payah ..

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Kita mungkin tak rasa sekarang kerana belum melaluinya. Kita mungkin akan merasainya di saat kita sangat-sangat memerlukan tabungan. Masih belum terlambat untuk anda memulakan tabung simpanan anda. Anda perlu tahu betapa pentingnya mempunyai tabung simpanan. Tetapkan matlamat untuk setiap tabung simpanan anda.

Jika simpan duit selalu bocor, cubalah mula simpan emas.  Ada emas = ada duit. 
Jadikan emas sebagai alternatif untuk tabung simpanan jangka panjang anda.

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110

#turunnaikhargaemas #emas  #publicgold  #FinanceGuru #jombelajar #emas999 #jongkongemas #akaunemasgap #jongkongemas

Sunday, March 13, 2022

Dah ada simpanan kalis inflasi ???


Dulu bila baca buku-buku atau page-page yang berkaitan dengan kelebihan simpan emas 999 ni ... hmmm,
rasa macam kena terus ada simpanan emas 999 ... menyesal tak mula menabung dari dulu ... tapi kita tak boleh nak undur masa..
apa yang kita boleh buat adalah ...BERTINDAK sekarang ..mulakan simpanan emas anda sekarang !!!

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Terus konsisten simpan dan kumpul emas. Sekurang-kurangnya kita dah ada simpanan di tangan sendiri.. simpanan kalis inflasi.
secara tak langsung - boleh mengubah kita dari terus boros berbelanja !!!

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110


Saturday, March 12, 2022

Terus Bertindak


Walaupun sudah ada kesedaran untuk menyimpan emas, TAPI ..Selagi tak buat pembelian pertama, kita tidak akan tahu bila masa yang paling sesuai untuk membeli emas... Lagi lama kita tunggu harga rendah, selalunya kita akan terlepas peluang untuk memiliki emas semasa harga rendah. 

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Ini biasa berlaku kerana kita tak perasan pun malah kita tak akan tahu pun bila harga emas akan turun ke paras paling rendah..

Jadi sebaiknya jangan tunggu atau tangguh untuk buat belian pertama anda...Terus BERTINDAK !!!

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110



Friday, March 11, 2022

Simpan Dulu baru belanja



"Ramai yang boleh disiplin bayar hutang bulan-bulan, tapi tak ramai yang boleh disiplin menyimpan bulan-bulan. "

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Tips mudah - dapat jer gaji, terus potong sebahagian untuk simpanan. Selebihnya baru belanja. 
Utamakan keperluan dan kurangkan kemahuan. Simpan seboleh-bolehnya 3 hingga 6 bulan gaji sebagai tabung kecemasan. Dan simpan 10% dalam bentuk emas sebagai simpanan jangka panjang.

Menabung itu susah ... Tetapi, tiada tabungan tu lagi susah !!!

Jom biasakan diri anda daripada belanja dulu baru menyimpan kepada "Simpan Dahulu Baru Belanja"

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110



Thursday, March 10, 2022

Mulakan Sahaja


"Kalaulah saya tahu harga emas akan naik, dari dulu lagi saya mula menyimpan ... "

Sebenarnya, tiada istilah terlewat dalam simpanan emas. Mulakan sahaja..
Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Tidak perlu tunggu harga turun dulu baru nak mula menyimpan emas. Mulakan dahulu walaupun 1 gram sebulan. Lama-lama anda akan nampak hasilnya. Jika anda terus tangguh dan tunggu dulu, hasilnya juga akan tertangguh. 

Jadi, mulakan sahaja... jika bukan untuk diri sendiri, simpanlan uintuk anak2 demi masa depan mereka..

Menabung itu susah ... Tetapi, tiada tabungan tu lagi susah !!!

Mulakan segera ! sekiranya mampu, setiap anak satu akaun. Simpan sehingga umur anak 18 tahun sebagai Dana Pendidikan.

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110


Wednesday, March 9, 2022

Bekalan Untuk Saat Kecemasan



Simpanlah Emas.. sekurang-kurangnya ada jugak bekalan untuk saat-saat kecemasan..
sekurang-kurangnya ada jugak aset di tangan sendiri. ADA EMAS bermaksud ADA DUIT.

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Emas adalah aset mudah cair, aset mudah alih - boleh dibawa kemana-mana dan emas juga adalah aset mampu milik. Untuk memiliki emas sebenarnya tidak memerlukan modal yang besar. Anda boleh memiliki emas dengan membelinya sikit demi sedikit.

Nilai emas dipegang kukuh oleh berat dan ketulenannya, tanpa perlu jaminan sesiapa. Nilainya tidak dikikis oleh inflasi. Nilai emas juga tidak akan menjadi kosong. Tidak rugi untuk memiliki aset seperti emas.

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110



Tuesday, March 8, 2022

Aset yang mampu milik


Tak ramai yang mampu untuk mengumpul aset seperti Rumah dan Hartanah kerana memerlukan modal yang besar... Tetapi tidak bermaksud anda tidak boleh untuk memiliki apa-apa aset. Sebenarnya ada aset yang lebih murah dan mampu milik. Yang penting anda ada keinginan untuk mengumpul dan memiliki aset tersebut.

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Salah satu aset yang mampu milik adalah emas. Untuk memiliki aset seperti emas, sebenarnya tidak memerlukan modal yang besar. Anda boleh memiliki emas dengan membelinya sikit-sikit. Walaupun sikit-sikit, jika anda anda konsisten kumpul dan simpan emas, lama-lama anda akan berjaya jugak memiliki aset yang besar.

10 gram emas itu, cuma 1 gram yang diulang-ulang sebanyak 10 kali jer !!!.

Cara yang betul membeli emas ialah beli dahulu walaupun sekadar 1 gram dan konsisten, tidak kira berapa harga ketika itu. Fokus untuk banyakkan gram simpanan anda dan jangan sesekali tunggu harga rendah kerana anda tidak akan tahu bila harga akan rendah. Ada kalanya anda akan membeli semasa harga rendah dan ada kalanya ketika harga tinggi. Tidak mengapa kerana antara harga tinggi dan rendah, sebenarnya anda telah membeli dengan harga purata. 

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110

#turunnaikhargaemas #emas  #publicgold  #FinanceGuru #jombelajar #emas999 #jongkongemas #akaunemasgap #jongkongemas

Monday, March 7, 2022

Harga Emas tak pernah tunggu sesiapa


Tajuk 3:  Harga Emas tidak menunggu sesiapa ?

Mahal atau murah harga emas bergantung kepada ‘benhmark’ kita sendiri. Ada ketikanya harga RM200 segram dianggap sangat mahal. Akan tetapi apabila harga meningkat sehingga RM240 segram, Ketika itu orang menganggap RM200 sangat murah! Walaupun harga RM200 itu dianggap murah, namun ia tidak berguna lagi kerana ianya tinggal sejarah.

Nak tahu bagaimana cara untuk kekal konsisten menyimpan , baca di https://publicgoldofficial.com/Aisyha/kelebihan

Sebenarnya bila difikirkan semula, harga emas memang akan sentiasa mahal. Berapa pun harganya, orang akan tetap kata mahal. Emas akan jadi murah apabila orang kata, “Ruginya aku tak beli 10 tahun lepas, harganya masih murah..”. 😊 Emas memang dianggap mahal dan berharga sejak zaman berzaman. Tidak pernah ada satu zaman pun orang menganggap harga emas itu murah.

Jadi cara yang betul membeli emas ialah beli dahulu walaupun sekadar 1 gram dan konsisten, tidak kira berapa harga ketika itu. Fokus untuk banyakkan gram simpanan anda dan jangan sesekali tunggu harga rendah kerana anda tidak akan tahu bila harga akan rendah. Ada kalanya anda akan membeli semasa harga rendah dan ada kalanya ketika harga tinggi. Tidak mengapa kerana antara harga tinggi dan rendah, sebenarnya anda telah membeli dengan harga purata. 

Nak daftar akaun Gold Accumulation Program (GAP) dan menyimpan emas sedikit demi sedikit bermula RM100 sahaja? Hubungi saya segera ya untuk saya bantu anda.
Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai simpanan emas serendah RM100, sila hubungi :
 
Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)
http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP

https://publicgoldofficial.com/Aisyha
https://linktr.ee/syha3110



Friday, March 4, 2022

Prinsiple of Least Action

 


Dalam fizik, kita ada “Principle of Least Action”  atau Prinsip Tindakan Paling Sedikit. 

Prinsip ini menyatakan laluan yang diikuti antara mana-mana dua titik akan sentiasa menjadi laluan yang memerlukan TENAGA PALING SEDIKIT


Jika dalam soal menabung, manusia akan memilih jalan yang paling mudah iaitu dengan tidak langsung menabung. 

Namun itu akan memberi impak atau kesan jangkamasa yang panjang. Kita tak nampak akibatnya hari ini, mungkin 1 tahun lagi? 10 tahun lagi? Paling jelas bilamana masa kita amat memerlukan tiba.


Jadi buat pilihan antara menabung atau tidak menabung - itu sepatutnya bukan pilihan. Kita mesti menabung!!

Cuma, antara menabung sikit atau banyak itu bergantung pada kemampuan individu. Jika rasa mampu menabung banyak dan ianya tidak mengganggu perjalan hidup, teruskan. Jika mampu menabung sedikit sahaja ia bukanlah satu dosa.

Ia lebih pada soal KESEDARAN, bukan soal pilihan.








Thursday, March 3, 2022

𝗦𝗜𝗠𝗣𝗔𝗡 𝗘𝗠𝗔𝗦 𝗙𝗜𝗭𝗜𝗞𝗔𝗟: 𝗛𝗜𝗟𝗔𝗡𝗚 𝗥𝗔𝗦𝗔 𝗕𝗘𝗥𝗗𝗨𝗜𝗧


Ini berdasarkan pengalaman diri saya sendiri selama saya istiqamah menyimpan Emas Fizikal, saya akan rasa tidak berduit walaupun hakikatnya saya berduit dalam bentuk Emas Fizikal 

Berduit itu memang penting dalam kewangan kita tetapi berasa berduit itu yang berbahaya malah ia akan lebih parah jika kita tidak berduit tetapi rasa berduit .

Apabila kita berasa berduit, natijahnya kita akan selalu berfikir untuk berbelanja itu dan ini tanpa memikir ianya satu kehendak ataupun satu keperluan. 

Kebiasaannya, bulan yang kita akan berasa terlebih berduit adalah bulan yang kita terima bonus. Belum pun dapat duit bonus tersebut, kita sudah panjang akal nak beli itu dan ini serta nak bercuti sana dan sini 


Yang hebatnya kita ini, semua perbelanjaan itu sudah dirancang 3bulan lebih awal dan akibatnya duit bonus lesap entah ke mana. 

Bagi yang memang berduit, duit simpanan akan cepat/mudah bocor dan terus bocor yang mengakibatkan kekayaan kita susah nak bertambah, apatah lagi nak berkembang. 

Bagi yang tidak berduit tetapi berasa berduit mungkin akan terjerumus kekancah hutang piutang yang membebankan samada terikat dengan personal loan atau credit card 

Jujur saya cakap, sejak saya menjadikan Emas Fizikal sebagai simpanan, saya selalu rasa tidak berduit walaupun pada hakikatnya kalau dijual kesemua Emas itu jumlah nilainya agak besar. 

Sedar tak sedar, jumlah simpanan Emas yang saya miliki bertambah dari bulan ke bulan, tahun ke tahun kerana EMAS Fizikal ini mampu mengawal nafsu boros dan nafsu RASA BERDUIT untuk beli itu dan ini Saya dan Isteri cuma ada simpanan DUIT TUNAI yang cukup-cukup sahaja untuk kegunaan harian kami sekeluarga. 

Jom mulakan simpanan emas anda Sekarang. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai simpanan emas serendah RM100, sila hubungi : 

Whatsapp me .. untuk register Akaun Emas .... (free jer)

http://wasap.my/+60126599945/Akaun_Emas_GAP


Antara kaedah penyelesaian hutang

Pengurusan Hutang https://publicgoldofficial.com/Asya Antara Kaedah penyelesaian hutang yang kita boleh pertimbangkan adalah: 1.) Kaedah sno...